Návod: Jak napsat inzerát, aby se chytili ti praví

Zadat inzerát pro Práci za rohem není žádná věda. Má-li být ale opravdu úspěšný, je dobré dodržovat pár zásad. Projděte si je a na konci najdete stručné shrnutí pro lepší zapamatování.

Jak má vypadat titulek a co do něj nepatří

Titulek je jednoduše nadpis pro inzerát. Je obvykle to první, co uchazeč ve své aplikaci uvidí. V titulku buďte struční, ale dobře popište pozici, kterou potřebujete obsadit. Popis by měl odpovídat tomu, co nový kolega bude reálně dělat, až se zapracuje. Tady máte tipy, jak takový titulek může vypadat:

  • Specialista/-tka výdeje na skladu
  • Prodavač/ka v obchodu s elektrem
  • Konzultant/ka prodeje, rádce v oblasti technologií

Hned u nadpisu se dá nasekat několik chyb, vyhněte se těm nejčastějším:

  • NEPOUŽÍVEJTE VŠECHNA PÍSMENA VELKÁ – inzeráty pak působí agresivně a nedůvěryhodně.
  • Do titulku nepatří název firmy, místo práce ani plat – mají v aplikaci své místo.
  • Nebuďte strozí až moc – popis řidič, prodavač atp. je příliš obecný a navíc nepřímo diskriminuje uchazečky.

Pro každou pozici vlastní popis

Dejte si tu práci a investujte do popisu pozice trochu času. Vrátí se vám to na správných a kvalitních kandidátech. Pokud hledáte pozic víc a každá je jiná, nemělo by se stávat, že každý váš inzerát bude začínat i končit stejně.

Víte, že: Lidé nejčastěji hledají práci začátkem týdne? V rámci celého roku je to období na začátku ledna. Přizpůsobte tomu vystavení svého inzerátu

Nepřežeňte to s délkou

Specialitou Práce za rohem je, že je to mobilní aplikace. A tomu je potřeba inzerát přizpůsobit. Pamatujte si, že lidé obecně neradi čtou dlouhé texty, tím míň na mobilu. Popis práce tedy klidně sestavte v bodech. Jasně a stručně. Je třeba se vejít do 500 znaků.

Jak bude vypadat náplň práce?

Přizpůsobte inzerát kandidátům. Představte si sami sebe v jejich kůži a popište práci tak, jak byste si sami chtěli přečíst, co vás na dané pozici čeká. Inspirovat se můžete třeba na těchto příkladech z praxe:

  • „Hledáme kurýra pro zásilkovou službu. Budete rozvážet zákazníkům balíčky po celém městě, proto musíte dobře řídit. A i když máme kurýrů už pořádnou bandu, většinu dne budete v autě sami. Proto očekáváme samostatnost. Troufnete si na to?“„Hledáme kurýra pro zásilkovou službu. Budete rozvážet zákazníkům balíčky po celém městě, proto musíte dobře řídit. A i když máme kurýrů už pořádnou bandu, většinu dne budete v autě sami. Proto očekáváme samostatnost. Troufnete si na to?“
  • „Dobře víš, že bez práce nejsou koláče, a umíš na ně zadělat to správné těsto? Přidej se k nám. Hledáme totiž zkušeného pekaře/pekařku do naší nově otevřené domácí pekárny ve Vršovicích. V týmu tě čekají 3 další kolegové a rozhodně se s námi nebudeš nudit.“

Tip personalisty: Inzerát napište „lidsky“, aby mu rozuměl každý. Zvolte ale takový tón, jaký je typický právě pro vaši firmu. Jinak bude komunikovat banka, jinak pekárna nebo e-shop.

Požadavky ano, ale ne přehnané

Dali jste si s inzerátem práci, napsali jste do něj vše důležité, a kandidáti se zrovna nehrnou? Popřemýšlejte, jestli jste to nepřehnali s požadavky. Nehledejte supermany! Je prověřené praxí, že pokud toho požadujete příliš, odradíte skromné uchazeče. Popište především to důležité, přes co nejede vlak (například znalost některých programů či řidičský průkaz, pokud jde o obchodního zástupce pro celou Moravu).

A jak zajistit, aby byly požadavky v inzerátu přehledné a viditelné na první dobrou? Využijte například odrážky nebo jiné symboly. Do jednoho inzerátu ale jen jeden typ odrážek, i když je z čeho vybírat:


Stáhněte si správnou aplikaci

Hledáte lidi?

Stáhněte si aplikaci pro firmy.

Nyní na Google Play

Stáhnout v App Store

Hledáte práci?

Stáhněte si aplikaci pro uchazeče.

Nyní na Google Play

Stáhnout v App Store


newsletter

Používáme cookies, viz Podmínky používání služeb. A také chráníme vaše osobní údaje, viz Zásady ochrany soukromí.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki.