Část roku, kdy nejvíce firem hledá brigádníky, se kvapem blíží. Buďte před ostatními o krok napřed a připravte se na nábor, který vám na sezónu zajistí dostatek kvalitních pracovníků.
Kde se vyplatí inzerovat
On-line forma hledání brigádníků je rozhodně nejvhodnější, zvlášť když sháníte sezónní pracovníky z řad studentů. V aplikaci Práce za rohem máte tu výhodu, že automaticky oslovíte lidi z blízkého okolí. Komunikace s uchazeči přes naši aplikaci je snadná a rychlá, takže se nábor nebude zbytečně protahovat.
Co napsat do inzerátu
Čím více bude inzerát konkrétní a srozumitelný, tím více relevantních uchazečů se vám přihlásí. Do krátkého, ale výstižného inzerátu by se mělo dostat vše podstatné:
- Název pozice
- Bližší popis náplně práce
- Upozornění na specifické podmínky, jako je např. fyzicky náročná práce nebo noční směny
- Pro koho je pozice vhodná (pro maminky na mateřské, studenty).
- Typ pracovního vztahu – DPČ nebo DPP
- Termín brigády od–do
- Požadovaný minimální a maximální počet směn za týden či měsíc
- Přednosti – možnost plánovat si směny, zaučení, práce v centru nebo třeba oběd zdarma
- Výše mzdy – tento údaj přitáhne dvakrát tolik uchazečů.
Jak být při náboru efektivní
Neztrácejte čas – uchazeče nenechte dlouho čekat na odpověď, mohli by dát přednost jiné brigádě. Na osobní pohovor si pozvěte jen ty, kteří prošli prvním sítem například v podobě on-line pohovoru a projevili o práci skutečný zájem.
Hledejte kompromis – brigády si lidé často potřebují skloubit se studiem nebo další prací, pokud to jde, umožněte jim plánovat směny podle jejich časových možností.
Věnujte čas zaškolení – zaškolený brigádník začne rychleji odvádět kvalitní práci, než člověk, kterého necháte, aby si na všechno přišel sám.
Myslete na budoucnost – spolehlivého a pracovitého brigádníka si hýčkejte. Kontakt na něj si uložte a až budete hledat zaměstnance příště, ideálního kandidáta budete mít v záloze.