Jak si získat a udržet generaci Z
Pro lidi narozené mezi roky 1996 a 2010 je práce víc než jen výplata. Hledají smysl, chtějí růst a potřebují mít pocit, že jejich hlas něco znamená. Co udělat, abyste je přilákali a udrželi v týmu?
11. listopadu 2020
V aplikaci Práce za rohem pro firmy máte inzerát hotový jedna dvě. A pak už jen sledujete, jak přibývají uchazeči o práci. Podívejte se, jak na to.
Stáhněte si zdarma aplikaci Práce za rohem pro firmy. Jestli vlastníte přístroj s operačním systémem Android, stahujte z Google Play. Pokud máte zařízení Apple, stahujte z App Store. Aplikace Práce za rohem vám bude fungovat v chytrém telefonu i v tabletu. Když si aplikaci poprvé otevřete, přihlásíte se pod svým telefonním číslem a už si prohlížíte aplikaci.
Zjistěte, co jiným funguje
Přilákejte ty pravé
Max 1 e-mail týdně
Své údaje máš v bezpečí. Zobrazit více
Po přihlášení vás aplikace automaticky pustí do vašeho profilu. Tam byste měli vyplnit jméno a příjmení kontaktní osoby pro uchazeče, ještě název vaší firmy a IČO (uvádí se kvůli fakturaci). Jde jen o základní formality, aby uchazeči věděli, s kým mají tu čest.
Do svého profilu můžete přidat také odkaz na webové stránky firmy, aby si je kandidáti mohli prohlédnout a zjistit o vás něco navíc. Kdybyste náhodou před zveřejněním inzerátu zapomněli některé údaje vyplnit, nemějte strach, že inzerát nebude kompletní. Aplikace vás v takovém případě sama vyzve k doplnění.
V dalším kroku si vyberete, kolik inzerátů potřebujete a na jak dlouho. Zkuste si to ale nejdřív zdarma. Prvních 7 dní můžete vystavit až 10 inzerátů. Pak se rozhodnete, kolik inzerátů si po skončení zkušebního období vyzkoušíte.
K dispozici máte 3 balíčky – s 1, se 3 nebo s 10 inzeráty. Když si zvolíte menší balíček a následně budete chtít přejít na větší, můžete okamžitě. V dalším kroku ještě vybíráte, na jak dlouho inzeráty potřebujete. U všech balíčků můžete volit mezi variantami na 1 měsíc, 3 měsíce i půl roku.
A už jsme u inzerátu. Protože nabízíte práci lidem z blízkého okolí – těm, co bydlí „za rohem“ –, vyplňte do inzerátu v prvé řadě adresu pracoviště. Místa, kam bude kandidát denně docházet. Zájemcům o práci se pak přímo v jejich aplikaci Práce za rohem ukazuje, jak daleko budou mít z domu do práce
Další velmi důležitou položkou je přesný název pozice (např. prodavač/ka náhradních dílů v auto-moto, řidič/ka skupiny B, C a vysokozdvižného vozíku, brigádník do skladu ovoce a zeleniny). V nadpisech a názvu pozice nedoporučujeme používat všechna písmena velká (např. SERVÍRKA, ŘIDIČ). Průzkumy ukazují, že na kandidáty působí tyto nadpisy bulvárně až agresivně, firmě podvědomě méně důvěřují, a někdy je dokonce odradí od rozkliknutí inzerátu a reakce na něj.
Pak výstižně popište pozici, kterou potřebujete obsadit – čím srozumitelnější popis bude, tím víc vám budou chtít lidé odpovídat. Popis pozice by se měl vejít do 500 znaků a měl by obsahovat:
Náš tip: Nezapomeňte v inzerátu zaškrtnout odpovídající typ úvazku a smlouvy – kandidáti se podle těchto kritérií orientují a podle toho i rozhodují, zda na inzerát zareagují. Vždy vyplňte také údaje o mzdě/platu (můžete zadat i rozmezí), aby kandidáti ihned věděli, na čem jsou.
Pak už jen omrkněte náhled inzerátu – v podobě, ve které ho uvidí uchazeči – a můžete ho vystavit. Pokud u náhledu zjistíte, že byste ještě rádi něco upravili, stačí se vrátit zpátky k editaci. Když máte hotovo, klepněte na „Vystavit inzerát“. Zveřejněný inzerát rovnou pošleme mezi lidi, kteří ve vašem okolí shánějí práci.
Kdykoli si můžete rozkliknout detail inzerátu a sledovat, jak se mu daří. V náhledu okamžitě uvidíte, kolik uchazečů se vám přihlásilo, kolik lidí si inzerát zobrazilo a jak dlouho ještě bude vystavený. Pokud jste už vhodného člověka našli, inzerát můžete kdykoli ukončit. A máte hotovo, gratulujeme. :-) V dalších článcích vám ukážeme, jak s kandidáty v aplikaci pracovat, jak zvládnout nábor jako takový a spoustu dalších užitečných informací.
Pro lidi narozené mezi roky 1996 a 2010 je práce víc než jen výplata. Hledají smysl, chtějí růst a potřebují mít pocit, že jejich hlas něco znamená. Co udělat, abyste je přilákali a udrželi v týmu?
Zapojení ambasadorů může výrazně posílit vaši značku zaměstnavatele. Autentické příběhy a zkušenosti lidí zevnitř firmy totiž dokážou oslovit přesně tu cílovou skupinu, kterou potřebujete – ať už jde o... celý článek
Hledat posilu do týmu bez jasné představy stojí spoustu času i peněz. Navíc riskujete, že odradíte vhodné kandidáty, nebo naopak přilákáte uchazeče, kteří se na danou práci nehodí. Co si tedy ujasnit ještě... celý článek
Zjistěte, co jiným funguje
Přilákejte ty pravé
Max 1 e-mail týdně
Své údaje máš v bezpečí. Zobrazit více
Na Práci za rohem máš největší šanci najít si práci blízko domova a přestat dojíždět. Vybírej z volných míst a brigád po celém Česku, třeba v lokalitách Praha, Brno, Ostrava, Plzeň, Liberec, Olomouc, České Budějovice, Hradec Králové, Ústí nad Labem, Pardubice, Zlín, Havířov, Kladno, Most, Opava a mnoha dalších.
Používáme cookies, viz Podmínky služby. A také chráníme tvoje osobní údaje, viz Zásady ochrany soukromí. Více o reklamě na portálech Alma Career a transparentnosti se můžete dočíst na naší Informační stránce. Zde je naše Technická specifikace.