banner

Zkus vyladěnou mobilní aplikaci

rating

Na inzerátu záleží. Jak ho napsat, abyste získali co nejvíc uchazečů

Inzerát je vlastně propagační text. Snaží se „prodat“ pozici co nejvíce kandidátům. Na to je při psaní pracovní nabídky potřeba myslet, abyste v současné tvrdé konkurenci uspěli.

Zatímco poptávka po nových zaměstnancích je na trhu vysoká, uchazečů o práci není mnoho. Kandidátů je zkrátka méně než pracovních pozic. To znamená, že lovit je znamená potýkat se silnou konkurencí. Bojovat s ní lze různými zbraněmi – nabízeným platem nebo atraktivitou pozice především. Dále je to vypracování inzerátu. Na co se při tom soustředit?

1.    Lokalita je na Práce za rohem základ a hlavní kritérium, podle něhož si lidé místo ve svém okolí hledají. Uveďte ho podle místa výkonu práce, nikoliv podle sídla firmy. 

Jak nabrat dobré lidi? Dostávejte tipy pravidelně

Zjistěte, co jiným funguje

Přilákejte ty pravé

Max 1 e-mail týdně

Své údaje máš v bezpečí. Zobrazit více

2.    Zařaďte pozici do správného oboru – další stěžejní položka, která lidem nabídky filtruje. Vyberte dva až tři obory, pod něž lze vaši pozici zadat.

3.    Plat – třetí filtr, podle něhož se uchazečům zobrazují inzeráty. Pokud nemůžete uvést mzdu za celý měsíc, napište třeba hodinovou sazbu. Snažte se s ní zůstat konkurenceschopní, více (výše mzdy) bude v tomto případě více (počet došlých CV). 

4.    Buďte struční. Lidé si prohlížejí vaši nabídku na mobilu, kde se jim nebudou chtít číst sáhodlouhé romány. Proto se snažte zmínit jenom to nejdůležitější, pište třeba v odrážkách a ke každé uveďte jednu dvě věty. Různé detaily si vyjasníte až při pohovoru.

5.    Snažte se třeba už v názvu pozice vyzdvihnout, čím se práce ve vaší firmě odlišuje od jiných nabídek. Například práce číšníka/číšnice – je to hezké prostředí restaurace, možnost plánovat si směny, sehraný kolektiv? 

6.    Zkuste pracovat s emocemi a použít slova, která je vyvolají. Místo „budete prodávat pekárenské výrobky“, můžete napsat třeba: „budete prodávat pečené dobroty“.

7.    Napište jasně, co od uchazečů požadujete – rozlište, co je podmínkou (doba praxe, jazykové znalosti) a co je výhodou (vyučení v oboru).

8.    Napište, co nabízíte. Upozorněte na všechno pozitivní – slevy na výrobky a služby, dlouholetou tradici podniku… Přizpůsobte se také cílové skupině. Jaké benefity ji lákají?

9.    Získejte zpětnou vazbu. Až inzerát vytvoříte, dejte ho přečíst lidem na stejné pozici a zeptejte se, jestli je pro ně srozumitelný a jestli by je nalákal. To samé zjistěte od uchazečů na pohovoru. Co je přimělo odpovědět? Získáte tak cenné informace pro tvorbu inzerátů.


Mohlo by tě zajímat
Právní novinky, které už platí. Víte o nich?

Přinášíme přehled změn v pracovněprávní oblasti, které už začaly platit a je potřeba se podle nich řídit.

Co to je sdílené místo? A jaké má výhody a nevýhody?

Máte jedno volné místo, ale hodilo by se vám zaměstnat na jednu pozici více lidí? Od loňského roku je to možné. Stačí, když se zaměstnanci s pracovní smlouvou, kteří u vás pracují na kratší úvazek, uzavřete... celý článek

Na začátku roku jsou lidé na trhu práce aktivnější. Využijte toho

Při podnikání je potřeba plánovat, ale také využít momentální situace. Pokud jde o nábor, začátek roku se nabízí jako ideální období. Lidé bývají náchylnější ke změně.

Všechny články

Stáhněte si správnou aplikaci

Hledáš práci?

Stáhni si aplikaci pro uchazeče.

Nyní na Google Play
App Gallery
Stáhnout v App Store

Hledáte lidi?

Stáhněte si aplikaci pro firmy.

Nyní na Google Play
Stáhnout v App Store

Jak nabrat dobré lidi? Dostávejte tipy pravidelně

Zjistěte, co jiným funguje

Přilákejte ty pravé

Max 1 e-mail týdně

Své údaje máš v bezpečí. Zobrazit více


Na Práci za rohem máš největší šanci najít si práci blízko domova a přestat dojíždět. Vybírej z volných míst a brigád po celém Česku, třeba v lokalitách Praha, Brno, Ostrava, Plzeň, Liberec, Olomouc, České Budějovice, Hradec Králové, Ústí nad Labem, Pardubice, Zlín, Havířov, Kladno, Most, Opava a mnoha dalších.

Používáme cookies, viz Podmínky používání služeb. A také chráníme tvoje osobní údaje, viz Zásady ochrany soukromí.