banner

Zkus vyladěnou mobilní aplikaci

rating

Local Accounting & Reporting Specialist

Včerejší

Innomotics, s.r.o.

Škrobárenská 482/4, Brno-Trnitá

Vzdálenost od tebe uvidíš po zadání adresy ve výpisu nabídek.


Úvazek

Práce na plný úvazek

Smlouva

Pracovní smlouva

Benefity

Bonusy/prémie, Mobilní telefon, Notebook, Příspěvek na penzijní/životní připojištění, Flexibilní začátek/konec pracovní doby, Stravenky/příspěvek na stravování, Dovolená 5 týdnů, Vzdělávací kurzy, školení, Kafetérie, Firemní akce, Práce převážně z domova, Individuální rozvržení pracovní doby

Vzdělání

Vysokoškolské / univerzitní

Jazyky

Angličtina (Pokročilá), Němčina (Pokročilá)

Zařazené

Ekonomika a podnikové finance


O pozici

As part of the Innomotics business, we are looking for experienced accounting and reporting specialist who will support us with local Austrian topics.

Your responsibilities:

  • Coordination and management of the accounting process, methodical support of accounting-controlling processes, ad-hoc analyses.
  • Analytical reviews and reconciliation of balance sheet and P&L statements.
  • Supporting management and operational business in queries related to reporting guidelines, chart of accounts, accounting and consolidation topics.
  • Receivables management: assessment of write-off of receivables, orders for economic information from external companies, registration of orders.
  • Support in the area of customer and supplier master data, support for the dunning process, administration of credit management.
  • Process improvement and assisting in implementing guidelines and system changes either due to global or local changes.
  • Cooperation with external and internal auditors.
  • Statistical reports to Statistical Office and National Bank, accounting support of the subsidies and grants management.
  • Preparation of annual reports, Austrian statutory financial statements including notes and cash-flow in accordance with Austrian GAAP.

What we will appreciate from you:

  • University degree in the field of economics, preferred accounting, audit, finance
  • Minimum 5 years of work experience in an accounting/reporting department, audit or financial advisory services
  • Knowledge of international accounting standards IFRS is an advantage
  • Accounting related processes and internal control systems
  • Team player and solution oriented
  • Flexibility, time management skills and ad hoc reporting
  • German language is a must, English highly preferred.

Other knowledge:

  • Double-entry bookkeeping
  • Microsoft Excel
  • SAP knowledge is an advantage

Your opportunities for growth:

  • You will be part of a flexible and dynamic finance community
  • You will be in contact with our regional counterparts and working in an international company
  • You will interact with the accounting, controlling and treasury department

Further we can offer:

  • 5 weeks holiday.
  • Flexible working hours with the possibility of remote work 3 days a week.
  • Annual bonus.
  • Meal vouchers.
  • Annual cafeteria budget with any use on the benefit-plus website (e.g. language course, cultural and sporting events, etc.).
  • Broad range of various discounts and offers.

Nebo zkus mobilní apku

Uvidíš nabídky ve svém okolí a všechny své odpovědi budeš mít vždy po ruce

Naskenuj kód

Na Práci za rohem máš největší šanci najít si práci blízko domova a přestat dojíždět. Vybírej z volných míst a brigád po celém Česku, třeba v lokalitách Praha, Brno, Ostrava, Plzeň, Liberec, Olomouc, České Budějovice, Hradec Králové, Ústí nad Labem, Pardubice, Zlín, Havířov, Kladno, Most, Opava a mnoha dalších.

Používáme cookies, viz Podmínky služby. A také chráníme tvoje osobní údaje, viz Zásady ochrany soukromí. Více o reklamě na portálech Alma Career a transparentnosti se můžete dočíst na naší Informační stránce. Zde je naše Technická specifikace.