banner

Zkus vyladěnou mobilní aplikaci

rating

Accounting and Tax/VAT specialist

Včerejší

Innomotics, s.r.o.

Škrobárenská 482/4, Brno-Trnitá

Vzdálenost od tebe uvidíš po zadání adresy ve výpisu nabídek.


Úvazek

Práce na plný úvazek

Smlouva

Pracovní smlouva

Benefity

Bonusy/prémie, Mobilní telefon, Notebook, Příspěvek na penzijní/životní připojištění, Flexibilní začátek/konec pracovní doby, Stravenky/příspěvek na stravování, Dovolená 5 týdnů, Vzdělávací kurzy, školení, Kafetérie, Firemní akce, Práce převážně z domova, Individuální rozvržení pracovní doby

Vzdělání

Vysokoškolské / univerzitní

Jazyky

Angličtina (Pokročilá), Čeština (Pokročilá)

Zařazené

Ekonomika a podnikové finance


O pozici

As a part of the Innomotics business, we are creating a new global accounting HUB in Europe. We are looking for accounting and tax specialist who will support us to build the team.

Your responsibilities:

  • Support the preparation of monthly and quarterly IFRS financial statements and reporting for assigned legal entities
  • Perform analytical reviews and reconcile balance sheet and P&L accounts
  • Execute routine VAT processes and ensure accurate, high-quality VAT data processing
  • Extract VAT-relevant data from the ERP system and perform basic plausibility and quality checks
  • Reconcile VAT-related accounts, resolve discrepancies, and document results
  • Prepare internal reports and maintain clear process and audit documentation
  • Assist with VAT returns, legally required filings, and audit requests
  • Collaborate closely with Accounting, Controlling, IT, and other stakeholders
  • Support continuous improvement activities within Innomotics Business Services
  • Contribute to projects related to accounting, reporting, and process optimization
  • Drive harmonization of processes throughout our partners within Innomotics

What we will appreciate from you:

  • University degree (Bachelor/Masters) in the field of economics, preferred accounting, audit, finance, tax
  • Minimum 1-2 years of work experience in an accounting/tax department, audit or financial advisory services
  • Basic knowledge of VAT law; willingness to continuously develop expertise
  • Accounting related processes and internal control systems
  • Confident handling of ERP systems (e.g., SAP) and MS Office, especially Excel
  • Team player and solution oriented
  • Accurate and structured working style with strong affinity for numbers and data
  • Fluent skills in English are required for this position. German or other as second language is welcomed

Other knowledge:

  • Double-entry bookkeeping
  • Microsoft Excel
  • SAP knowledge highly preferred

Your opportunities for growth:

  • You will be part of the team setting up the consolidation department and implementing a new consolidation tool
  • You will be part of a flexible and dynamic finance community
  • You will be in contact with our regional counterparts and working in an international company
  • You will interact with the controlling and treasury department

Further we can offer:

  • 5 weeks holidays.
  • Meal vouchers.
  • Flexible working hours with the possibility of remote work 2 days a week.
  • Office in Brno.
  • 32000, - per year for health and leisure activities (Benefit plus).
  • Discount program for employees.

Nebo zkus mobilní apku

Uvidíš nabídky ve svém okolí a všechny své odpovědi budeš mít vždy po ruce

Naskenuj kód

Na Práci za rohem máš největší šanci najít si práci blízko domova a přestat dojíždět. Vybírej z volných míst a brigád po celém Česku, třeba v lokalitách Praha, Brno, Ostrava, Plzeň, Liberec, Olomouc, České Budějovice, Hradec Králové, Ústí nad Labem, Pardubice, Zlín, Havířov, Kladno, Most, Opava a mnoha dalších.

Používáme cookies, viz Podmínky služby. A také chráníme tvoje osobní údaje, viz Zásady ochrany soukromí. Více o reklamě na portálech Alma Career a transparentnosti se můžete dočíst na naší Informační stránce. Zde je naše Technická specifikace.