banner

Zkus vyladěnou mobilní aplikaci

rating

Specialista/ka pro strategickou a institucionální komunikaci

2 dny

Probační a mediační služba

Senovážné náměstí 995/1, Praha-Nové Město

Vzdálenost od tebe uvidíš po zadání adresy ve výpisu nabídek.


Úvazek

Práce na plný úvazek

Smlouva

Pracovní smlouva

Benefity

Mobilní telefon, Možnost si napracovat hodiny, Vzdělávací kurzy, školení, Individuální rozvržení pracovní doby, Stravenky/příspěvek na stravování, Dovolená 5 týdnů, Zdravotní volno/sickdays, Možnost občasné práce z domova, Flexibilní začátek/konec pracovní doby, Příspěvek na sport/kulturu/volný čas, Příspěvek na penzijní/životní připojištění, Možnost studijního volna

Vzdělání

Středoškolské nebo odborné vyučení s maturitou

Jazyky

Čeština (Výborná)

Vhodné pro

OZP

Zařazené

Administrativa, Média, reklama a PR, Státní a veřejná správa, Referent, Specialista PR, Tiskový mluvčí, Vedoucí odboru/oddělení


O pozici

Náplň práce:

zajišťuje a koordinuje činnosti oblasti mediální a vnějších vztahů, přitom zejména:

Specialista/ka pro strategickou a institucionální komunikace je klíčovou osobou v oblasti řízení vnější i vnitřní komunikace Probační a mediační služby. Zajišťuje jednotný obraz organizace navenek i uvnitř a aktivně přispívá k budování otevřeného a efektivního komunikačního prostředí.

  • Vytváří a garantuje strategii interní komunikace napříč PMS;
  • koordinuje informační toky mezi vedením a středisky, podporuje komunikaci při změnách;
  • připravuje sdělení, interní materiály a nástroje (např. newslettery, intranet, webové stránky, vizuální přehledy);
  • poskytuje metodickou podporu a školení zaměstnancům v oblasti efektivní komunikace;
  • monitoruje zpětnou vazbu a navrhuje opatření ke zlepšení komunikace uvnitř i vně PMS.
  • spolupracuje se všemi útvary PMS při vytváření jednotného obrazu organizace navenek;
  • koordinuje sdělení, která vyžadují celostátní nebo systémovou jednotnost (např. k reformám, pilotním projektům).
  • řídí oblast mediální politiky PMS, zabezpečuje tvorbu koncepce a strategie v této oblasti;
  • podílí se na tvorbě mediálních strategií projektů, programů a kampaní;
  • vystupuje za PMS v médiích, zajišťuje informační, publicistické a tiskové vztahy k veřejnosti;
  • vytváří a poskytuje tiskové zprávy a dohlíží na konečnou podobu tiskových zpráv připravovaných jinými organizačními útvary;
  • připravuje, organizačně zajišťuje a vede tiskové konference;
  • organizuje PR akce.

Co od Vás očekáváme:

  • VŠ/SŠ vzdělání (nejlépe v oborech mediální komunikace, žurnalistika, právo, veřejná správa, společenské vědy),
  • Praxe v oboru minimálně 3 roky, zejména v oblasti médií, public relations, veřejné správy, justičního systému nebo tiskového servisu.

Odborné znalosti a dovednosti:

  • Výborné komunikační schopnosti – slovní i písemný projev na profesionální úrovni.
  • Schopnost samostatně vytvářet tiskové výstupy a navrhovat komunikační strategie.
  • Zkušenosti s řízením obsahu na sociálních sítích a veřejných portálech.
  • Znalost mediálního prostředí, pravidel poskytování informací a základů krizové komunikace.
  • Orientace v oblasti ochrany osobních údajů (GDPR) a zákona o svobodném přístupu k informacím.

Jazykové znalosti:

  • Český jazyk – výborná znalost slovem i písmem (podmínka).
  • Anglický jazyk – dobrá znalost výhodou (pro mezinárodní spolupráci a monitoring)

Osobnostní předpoklady:

  • Reprezentativní a profesionální vystupování.
  • Diskrétnost, spolehlivost a odpovědnost a empatie.
  • Schopnost pracovat samostatně i v týmu, zvládat stresové a časově náročné situace.
  • Etické cítění a loajalita k poslání Probační a mediační služby.
  • Vysoké pracovní nasazení, flexibilita, ochota vzdělávat se a bezúhonnost.

Výhodou je:

  • Zkušenost s komunikací ve veřejné instituci nebo justičním prostředí.
  • Praxe jako tiskový mluvčí, PR specialista nebo redaktor.
  • Znalost prostředí probační a mediační práce, případně obecné povědomí o trestní politice státu.
  • Aktivní zájem o veřejnou službu a společenskou odpovědnost.

Co Vám můžeme nabídnout:

  • Platové zařazení: základní plat: 12. platová třída: od 28 560 Kč do 41 520 Kč, platový stupeň: určuje se podle započitatelné praxe.
  • Osobní příplatek dle výkonu a náročnosti práce.
  • Odměny dle výsledků práce a plnění úkolů.

Benefity:

  • 5 týdnů dovolené ročně
  • 5 dnů zdravotního volna (sick days)
  • 2 dny na stmelování kolektivu
  • Volno na samostudium
  • Home office
  • Flexibilní pracovní doba (pevný blok od 10:00 do 13:00 a tříměsíční vyrovnávací období)
  • Možnost částečného výkonu práce na dálku (dle povahy úkolů).
  • Příspěvek na stravování formou stravenek
  • Příspěvek na penzijní připojištění
  • Možnost dalšího vzdělávání, účasti na školeních a konferencích
  • Přátelské a podporující pracovní prostředí
  • Pracoviště v centru Prahy

Nástup: od 01.09.2025 nebo dle dohody

Strukturovaný životopis spolu s motivačním dopisem doručte nejpozději do 11.8.2025. Vybraní uchazeči budou pozváni k výběrovému řízení, které se uskuteční 14.8.2025.

Nebo zkus mobilní apku

Uvidíš nabídky ve svém okolí a všechny své odpovědi budeš mít vždy po ruce

Naskenuj kód

Na Práci za rohem máš největší šanci najít si práci blízko domova a přestat dojíždět. Vybírej z volných míst a brigád po celém Česku, třeba v lokalitách Praha, Brno, Ostrava, Plzeň, Liberec, Olomouc, České Budějovice, Hradec Králové, Ústí nad Labem, Pardubice, Zlín, Havířov, Kladno, Most, Opava a mnoha dalších.

Používáme cookies, viz Podmínky služby. A také chráníme tvoje osobní údaje, viz Zásady ochrany soukromí. Více o reklamě na portálech Alma Career a transparentnosti se můžete dočíst na naší Informační stránce. Zde je naše Technická specifikace.