banner

Zkus vyladěnou mobilní aplikaci

rating

Financial Analyst

Méně než týden

International SOS

Karla Engliše 3201/6, Praha-Smíchov

Vzdálenost od tebe uvidíš po zadání adresy ve výpisu nabídek.


Úvazek

Práce na plný úvazek

Smlouva

Pracovní smlouva

Benefity

Work mostly from home, Holidays 5 weeks, Sick days, Occasional work from home, Flexible start/end of working hours, Contribution to sport / culture / leisure, Contributions to the pension / life insurance

Vzdělání

Bakalářské

Jazyky

Angličtina (Výborná)

Zařazené

Banking industry and financial services, Insurance industry, Financial analyst, Financial Controller, Financial director / manager


O pozici

International SOS is the world’s leading medical and security services company with over 12,000 employees working in 1,000 locations in 90 countries. We were founded on the principle of putting the patient first and this is still true today. Led by 5,200 medical professionals and 3,000 security specialists our teams work night and day to find solutions to protect our clients in whatever situation they may be facing; we assess, advise and assist from a medical, security and logistical perspective to help safeguard travelers internationally through providing invaluable local knowledge and expertise on a global scale.

As Financial Analyst, you will be responsible for working with local finance teams and the Global Shared Services team to ensure the accuracy and timeliness of financial information.

Main responsibilities

  • Managing the Overall P&L for the Operations locations under your control
  • Ensure the accuracy of financial reporting for the month end close
  • Perform GP Analysis by client and case type, for Monthly reporting and Ad hoc business requirements
  • Prepare and update the headcount tracker & Capacity Planning/Staffing Model for all HC/FTE
  • Preparation of Monthly reporting pack as required
  • Build a strong communication structure with key stakeholders
  • Participate in the target setting and budgeting/forecasting processes for P&L performance
  • Lead the preparation of the budget database through use of TM1
  • Ad hoc tasks and projects as requested by Finance Manager or Financial Controller
  • Řízení celkového P&L přidělené entity
  • Zajištění přesnosti finančních výkaznů pro měsíční uzávěrku
  • Provádění analýzy GP podle klienta a typu případu na měsíční bázi a ad hoc obchodní požadavky
  • Příprava a aktualizace sledování počtu zaměstnanců a modelu plánování kapacit/personalizace pro všechny HC/FTE
  • Příprava měsíčních výkazů podle potřeby
  • Vytvoření silné komunikační struktury s klíčovými zainteresovanými stranami
  • Účast na procesu stanovení cílů a rozpočtování/plánování výkonu P&L
  • Vedení přípravy databáze rozpočtu pomocí TM1
  • Ad hoc úkoly a projekty podle požadavků finančního manažera nebo finančního kontrolora

Requirements

  • Previous FP&A or other analytical experience
  • Bachelor of Accounting / Management Accounting, or Qualified / Part Qualified Accountant (preferred)
  • Experience with accounting software; preferably SUN Accounting; Cognos and TM1
  • High level or Excel skills
  • Analytical skills to provide detailed and valuable business analysis to management
  • Good written and oral communication
  • Excellent spoken and written English
  • Předchozí zkušenosti s FP&A nebo jinou analytickou prací
  • Bakalářský titul v účetnictví / manažerském účetnictví nebo kvalifikovaný / částečně kvalifikovaný účetní (preferováno)
  • Zkušenosti s účetním softwarem; nejlépe SUN Accounting; Cognos a TM1
  • Vysoká úroveň dovedností v Excelu
  • Analytické dovednosti pro poskytování podrobné obchodní analýzy managementu
  • Dobré písemné a ústní komunikační schopnosti
  • Výborná mluvená a psaná angličtina

We offer

  • Starting date: upon agreement / July
  • Contract type: unlimited
  • Valuable work in an international environment of a prestigious company
  • Flexible working hours - according to specific work
  • Company benefits (5 weeks of holiday, 3 sick days, Home office, Meal vouchers, Pension contribution, Benefit card, Multisport card…)
  • Working in modern offices in the center of Prague (Prague 5, Andel - very good accessibility)
  • Datum zahájení: dle dohody / červenec
  • Typ smlouvy: na dobu neurčitou
  • Práce v mezinárodním prostředí prestižní společnosti
  • Flexibilní pracovní doba - podle konkrétní práce
  • Firemní benefity (5 týdnů dovolené, 3 sick days, Home office, stravenky, příspěvek na penzijní připojištění, Benefit karta, Multisport karta…)
  • Práce v moderních kancelářích v centru Prahy (Praha 5, Anděl - velmi dobrá dostupnost)

How does it sound to you? Don't wait and apply now.
Send us your CV in the English language through the system.


IMPORTANT NOTEI: Before you apply please make sure that you have working and residence permit in the Czech Republic.

Nebo zkus mobilní apku

Uvidíš nabídky ve svém okolí a všechny své odpovědi budeš mít vždy po ruce

Naskenuj kód

Na Práci za rohem máš největší šanci najít si práci blízko domova a přestat dojíždět. Vybírej z volných míst a brigád po celém Česku, třeba v lokalitách Praha, Brno, Ostrava, Plzeň, Liberec, Olomouc, České Budějovice, Hradec Králové, Ústí nad Labem, Pardubice, Zlín, Havířov, Kladno, Most, Opava a mnoha dalších.

Používáme cookies, viz Podmínky služby. A také chráníme tvoje osobní údaje, viz Zásady ochrany soukromí. Více o reklamě na portálech Alma Career a transparentnosti se můžete dočíst na naší Informační stránce. Zde je naše Technická specifikace.