banner

V aplikaci uvidíte práci ve svém okolí

rating

AP Team Leader

Méně než týden

POCLAIN HYDRAULICS, s.r.o.

Kšírova 84/186, Brno-Horní Heršpice

Vzdálenost od vás uvidíte v aplikaci.

Získat

Úvazek

Práce na plný úvazek

Smlouva

Pracovní smlouva

Benefity

Bonusy/prémie, Notebook, Flexibilní začátek/konec pracovní doby, Příspěvek na dopravu, Stravenky/příspěvek na stravování, Dovolená 5 týdnů, Vzdělávací kurzy, školení, Závodní stravování, Kafetérie, Občerstvení na pracovišti, Možnost občasné práce z domova, Firemní akce, Možnost si napracovat hodiny, Zahraniční pracovní cesty, Vlastní organizace náplně práce, Rozjezd zcela nového projektu

Vzdělání

Středoškolské nebo odborné vyučení s maturitou

Jazyky

Angličtina (Pokročilá), Francouzština (Středně pokročilá)

Zařazené

Ekonomika a podnikové finance

O pozici

The Mission

We are a global manufacturing Hydraulics Solution company with entities implemented worldwide.

Part of our European AP process was centralised in a Shared Service Center created in Brno in 2015. Our SSC is in charge to process monthly around 5000 supplier’s invoices for six entities and over four countries: France, Italy, Czech Republic, and Slovenia.

Our suppliers are very valuable partners and it is in our core value to pay them in time. In order to automatize the process, the invoices are digitalized, matched, and booked semi-automatically by our system. The automation and the reliability of this process is one of our priority.

In this context, we are looking for a senior AP team leader who will be responsible to lead the SSC team to progress on this path. He or She will be in charge to measure and explain the booking and payment accuracy performance, propose process improvement though root cause analysis, and also to focus on one French entity by direct booking of the supplier’s invoices.

The Job Description

Lead a team of four Account Payable Specialists:

  • ensure that skills and best practices are shared among the team, daily support in problem solving, organize priorities of the team member when necessary, help to standardize the country specifics, monitor the back log and anticipate to avoid late payment
  • ensure that the Group monthly accounting timetable is respected by the team
  • standardize and reinforce the reliability of the payment process
  • deploy accounting best practice such as Account reconciliation and justification, GRNI analysis, debit notes credit notes management, etc…
  • report weekly and monthly KPI with comments
  • promote the SSC mission to the end users
  • identify further automation potential
  • docus on one French entity booking:
  • process invoices from their reception (automatic scanning) till their payment

The Successful Applicant will bring with him

  • a first successful experience of 3-5 years in a SSC environment
  • confirmed Leadership skills with genuine interest to care and develop the Team members
  • a positive continuous improvement spirit, through a high attention to details with an appetite to understand and solve each anomalie
  • excellent organization skills and discipline
  • appropriate end user communication skills
  • good basic accounting and VAT knowledge
  • 1st experience with Oracle eBS & Oracle WebCenter Imaging is ideal but not required
  • English is compulsory, French is a big plus but not mandatory

Nebo zkuste mobilní apku

Uvidíte nabídky ve svém okolí a všechny své odpovědi budete mít vždy po ruce

Naskenujte kód

Na Práci za rohem máte největší šanci najít si práci blízko domova a přestat dojíždět. Vybírejte z volných míst a brigád po celém Česku, třeba v lokalitách Praha, Brno, Ostrava, Plzeň, Liberec, Olomouc, České Budějovice, Hradec Králové, Ústí nad Labem, Pardubice, Zlín, Havířov, Kladno, Most, Opava a mnoha dalších.

Používáme cookies, viz Podmínky používání služeb. A také chráníme vaše osobní údaje, viz Zásady ochrany soukromí.