Náborové triky: Čím zaujmout nejhledanější lidi z Práce za rohem

Abyste byli konkurenceschopní, je potřeba kandidáty zaujmout na první dobrou. Inzerát by měl být přehledný, srozumitelný a jasný. Navíc můžete vytáhnout eso z rukávu a nejhledanější kandidáty lákat na informace, které je v inzerátu zajímají nejvíc.

Obecné tipy

Vždy mějte na paměti, že na Práci za rohem si kandidáti inzerát zobrazí v telefonu. Proto se nesnažte do inzerátu natlačit co nejvíc slov. Naopak vsaďte na minimalismus a vypíchněte jen to nejdůležitější, ideálně v bodech. Podrobný návod, jak inzerát na Práci za rohem napsat, najdete tady.

Tipy pro specifické pozice

Mezi nejvystavovanější pozice z posledního období patří řidiči, prodavači, pokladní, dělníci, skladníci a operátoři výroby, ale také obchodní zástupci a administrativní pracovníci. To dobře vědí především samotní uchazeči, kteří v aplikaci Práce za rohem přesně tyto pozice hledají. Chcete je zaujmout? Tady máte tipy, které by na ně mohly zabrat.

Titulek i popis inzerátu musí být pochopitelný

Buďte konkrétní a uveďte, zda hledáte řidiče kamionu, odtahové služby, osobního řidiče, prodavače elektroniky nebo lahůdek. Popis pozice, benefity ani mzda do titulku nepatří, uveďte je až v popisu. Pokud pro výkon pozice požadujete speciální osvědčení, kurz či certifikát (například kurz řidiče sanitky nebo třeba certifikaci na sváření), nezapomeňte to v inzerátu zmínit. Usnadní vám to výběr vhodného uchazeče.

Výše mzdy v inzerátu

Výše mzdy může být pro kandidáty jedním z hlavních kritérií. Pokud ji v inzerátu neuvidí, rovnou se můžou bát, že nenabídnete „dost“, a ani se vám neozvou. Pokud nechcete zveřejnit přesnou částku, můžete využít rozmezí. Když ale uvedete například 20–50 tisíc, rozptyl je příliš velký a kandidáty spíš odradíte.

Se mzdou ale můžete pracovat ještě zajímavěji. Mnoho firem nastaví fixní složku mzdy a poté variabilní část, která se většinou vyplácí se zpožděním. Některé firmy si ale vyzkoušely, že ve chvíli, kdy variabilní složku zrušily a navýšily fix, stávající zaměstnanci byli spokojenější, jejich výkon se nezhoršil, a dokonce přibyli kandidáti.

Příspěvky, bonusy, praktické benefity a flexibilita

Finance jsou pro nejhledanější pozice z Práce za rohem často velmi důležité. Proto pokud poskytujete například 13. plat nebo jinou formu bonusů – přispíváte na dovolenou, oblečení nebo nabízíte možnost ubytování, stravenky, parkování zdarma v areálu – tyto praktické benefity zařaďte v inzerátu na první příčky, nebo je dokonce tučně zvýrazněte.

Nabídněte také flexibilitu v podobě zkrácených úvazků. Je mnoho kandidátů, kteří ocení poloviční nebo dvoutřetinový úvazek. Nebudou se pak muset bát, že nebudou stíhat skloubit práci a rodinný život.

Práce na směny a přesčasy

Pokud je práce na směny, informujte o tom, jak jejich rozvržení probíhá. Pokud navíc máte vychytávky jako třeba aplikaci do telefonu, kde si směny zaměstnanci mohou sami zadat, nezapomeňte to v inzerátu zmínit. Může to být zajímavé především pro mladší kandidáty. Uchazeče včas informujte i v případě, že jsou pro pozici běžné přesčasy. Důležitá je v tomto případě otevřená a důvěryhodná komunikace ze strany zaměstnavatele.

Zázemí pro zaměstnance

Ujistěte se, že si zaměstnanci mají kde ohřát jídlo, odpočinout, osprchovat se po směně, že si mají kam bezpečně odložit své věci a že se za své pracoviště nemusí stydět. To jsou věci, které ani v inzerátu zvlášť zdůrazňovat nemusíte, ale můžou vám pomoct ve chvíli, kdy už s konkrétním kandidátem jednáte a přijde se k vám podívat. V případě řidičů můžete například zdůraznit také kvalitu vozů, se kterými by měl zaměstnanec jezdit. Pokud máte nový a nablýskaný vozový park, klidně se pochlubte.

Vyhněte se neurčitým slovním spojením

Zázemí stabilní firmy, práce v příjemném prostředí nebo přátelském kolektivu, odpovídající platové ohodnocení, firemní benefity apod. Pod těmito informacemi si člověk nedokáže nic konkrétního představit. Bohužel se v inzerátech stále ve velkém používají. Příjemné prostředí kanceláří je navíc například pro řidiče extrémně nezajímavá informace, když většinu času stráví v autě.

Pište inzeráty lidsky a prakticky, s ohledem na pozici, kterou hledáte. Vrátí se vám to.


Stáhněte si správnou aplikaci

Hledáte lidi?

Stáhněte si aplikaci pro firmy.

Nyní na Google Play

Stáhnout v App Store

Hledáte práci?

Stáhněte si aplikaci pro uchazeče.

Nyní na Google Play

Stáhnout v App Store


newsletter

Používáme cookies, viz Podmínky používání služeb. A také chráníme vaše osobní údaje, viz Zásady ochrany soukromí.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki.