Jak napsat úspěšný inzerát na Práce za rohem?

advertisement-header

Chápeme, že ne vždy může inzerát zafungovat podle vašich představ. Ale nebojte, není vše ztraceno, inzerát můžete kdykoliv upravit. Proto vám chceme pomoct tím, že vám přinášíme několik tipů, jak inzerát vylepšit, abyste oslovili více uchazečů.

To nejdůležitější shrnuté v pěti bodech:

1) V titulku inzerátu zmiňte co nejpřesnější název pozice.

2) Pokud můžete, zařaďte inzerát co nejpřesněji do správné profese.

3) V pár slovech o firmě napište, čím se firma zabývá.

4) V popisu pozice buďte osobní a upřímní, ale pravdiví a nepřehánějte.

5) Nedávejte příliš široké rozpětí platu, lidé se vidí vždy na dolní hranici.

6) Nepodceňujte češtinu, hrubka v inzerátu vám to může pěkně pokazit.

7) Nevystavujte stejný inzerát několikrát!

Titulek inzerátu

Titulek je to první co většina lidí uvidí ve výpisu pracovních nabídek. Doporučujeme zmínit název pozice, která nejvíc odpovídá tomu, co bude váš budoucí kolega dělat.

V titulku inzerátu nezmiňujte plat nebo místo práce. Titulek, to může být láska na první pohled, dejte si na něm záležet.

Kde bude pracovat?

U nás je nutné vybrat přesnou adresu místa, kde bude uchazeč pracovat.

Díky tomu vám můžeme ukázat, jak daleko od vás uchazeč je. Zaměstnanci upřednostňují práci poblíž, jsou dokonce díky tomu ochotni snížit očekávání ze svého platu. Z vlastních zkušeností víme, také že zaměstnanci, kteří bydlí blízko chodí do práce včas a před čtvrtou hodinou neutíkají na tramvaj, vlak nebo autobus.

pzr-mobile

Zařazení do profesí

Můžete vybrat až tři profese.

Pokud to sedí k náplni práce, vyberte všechny tři profese. Lidé, kteří hledají práci zadávají právě profese. Inzerát se tak ukáže lidem, kteří ve svém okolí hledají práci asistentky, recepční, i administrativního pracovníka.

O firmě

Odlište se od ostatních firem a zaujměte uchazeče.

Napište pár větami, čím se vaše firma zabývá. Přidat můžete třeba informaci o tom, kolik lidí u vás pracuje nebo nějaký benefit, který nabízíte.

Krátký popis pozice

Lidé na mobilu neradi čtou. Chtějí si rychle udělat představu o čem pracovní nabídka je a jestli je pro ně zajímavá. Pište stručně, máte k dispozici text do velikosti 500 znaků.

Snažte se být osobní a upřímní. Zmiňte stručně co bude nový kolega dělat, co je pro vás klíčové, aby zvládal? Čeká kolegu práce na směny nebo bude mít nestandardní pracovní dobu? Připravte ho na to.

Snažte se vyvarovat prázdným frázím, které používají všichni ostatní, jako jsou dynamický kolektiv nebo zázemí stabilní společnosti. Spousta lidí je na podobné fráze alergická. Buďte upřímní a nepřehánějte to s pozitivy, pokud to není pravda.

A jak může takový popis pozice vypadat?

"Hledáme řidiče pro novou rozvážkovou službu. Budete vozit jídlo a nápoje po Praze na našich skútrech. Pracovní dobu si upravíte podle svého, ale občas vás budeme potřebovat i o víkendu."

"Hledáme zkušeného baristu do naší nově otevřené kavárny na Vinohradech. Voní ti káva a máš aspoň 2 roky praxe za barem? Přidej se k nám. Budeš pracovat s 5 mladými lidmi, co kávu milují a dostaneš za to dobře zaplaceno."

"Máš rád oblečení a umíš ho lidem prodat? Připoj se k nám a staň se prodejní asistentkou. Budeš pracovat v mladém kolektivu a poskytneme ti slevu 20 % na naše zboží. Připrav se však na práci na směny"

mobile-advertisemenet-creating

Plat

U nás je třeba do inzerátu zadat plat.

Je to proto, že dlouhodobě víme, že na inzeráty ve kterých je plat odpoví mnohem více lidí. Nemusíte ale uvádět přesný plat, stačí i rozmezí.

Nedoporučujeme dávat rozmezí příliš široké, uchazeče to často odradí proto, že se automaticky vidí na té spodní hranici. Platovému rozmezí 50.000 - 100.000,- Kč měsíčně nebudou věřit a budou vás považovat za nedůvěryhodného zaměstnavatele. Širší rozmezí je vhodné u nižších platových nabídek. Vyšší platové nabídky jsou důvěryhodnější s přesnějším zadáním.

Pravopis

To jak napíšete váš inzerát vás reprezentuje! Pokud požadujete "mynymálnje anglištinu" tak věřte, že nejlepší uchazeče neseženete. Je dobré si inzerát dvakrát po sobě přečíst a pokud si nevěříte, ukažte ho kolegovi, nebo kolegyni.

Stejný inzerát vícekrát škodí

My z Práce za rohem vám chceme pomoci najít nejlepší lidi, co budou mít svoji práci opravdu rádi. Děláme pro to možné i nemožné. Snažíme se lidem najít práci poblíž a proto je nutné zadat přesné místo pracoviště. Víme, že si někdy říkáte, co kdybych stejný inzerát dal dvakrát, nebo do vedlejší ulice nebo obce. Určitě se mi zvýší šance, že se mi přihlásí víc lidí a já si budu moci lépe vybrat.

Věřte nám, že takto to nefunguje. Pokud zadáte inzerát vícekrát, uchazeči to v appce uvidí vaši nabídku několikrát za sebou a bude vás považovat za nedůvěryhodného zaměstnavatele, který má potřebu "spamovat" uchazeče.

Inzerát zadaný vícekrát snižuje vaše šance na dobré uchazeče.

Prošli jsme spolu celý inzerát. Věříme, že vám tyhle naše tipy pomohou inzerát napsat tak, abyste zaujali co nejvíce lidí.

Držíme palce při hledání zaměstnanců.

Máte nějaké otázky? Napište nám na pomuzeme@pracezarohem.cz!


Stáhněte si správnou aplikaci

Hledáte lidi?

Stáhněte si aplikaci pro firmy.

Nyní na Google Play

Stáhnout v App Store

Hledáte práci?

Stáhněte si aplikaci pro uchazeče.

Nyní na Google Play

Stáhnout v App Store


Používáme cookies, viz Podmínky používání služeb. A také chráníme vaše osobní údaje, viz Zásady ochrany soukromí.

W celu zachowania najwyższej jakości usług wykorzystujemy informacje przechowywane w plikach cookies. Zmiany zasad korzystania z plików cookies można dokonać w ustawieniach przeglądarki.